Om facturen te synchroniseren naar Moneybird, dien je jouw account te koppelen. Wanneer je bent ingelogd klik je vanuit jouw account pagina op het icoon “software koppelen” of kun je de pagina bereiken vanuit het hoofdmenu.
Je komt dan terecht op de “Software connecties” pagina. Deze is verdeeld in 2 secties:
– Payment Providers accounts
– Boekhouding accounts
In de sectie “Boekhouding accounts” klik je op “Nieuwe toevoegen”. Er opent vervolgens een pop-up venster. Klik op de knop om te verbinden met jouw Moneybird account.
Er wordt verbinding gelegd met de website van Moneybird. Wanneer je hier op dat moment niet op bent ingelogd, dan vul je hier eerst jouw inloggegevens in. Technisch gezien doe je dit dus op de site van Moneybird en niet op de website van ConnectieSysteem. Dit kun je controleren door te checken of “Moneybird.com” of “Moneybird.nl” in de adresbalk staat van het pop-up venster.
Zodra je bent ingelogd vraagt Moneybird of je toestemming wilt geven aan ConnectieSysteem om te koppelen. Zorg dat je de juiste Moneybird administratie selecteert met behulp van het dropdown-menu en klik op “Toestaan” om door te gaan. ConnectieSysteem heeft enkele seconden nodig om de verbinding te leggen. De pagina zal zich automatisch vernieuwen en vervolgens zul je de naam van de Moneybird administratie zien staan in de sectie met actieve boekhouding connecties.
Let wel: je dient “eigenaar” te zijn van de Moneybird administratie om deze te kunnen koppelen.